Heh..kiedyś ja tutaj często bywałem aby odpowiadać na nurtujące ludzi pytania czasem banalne, dziś jednak sytuacja się odwróciłą a ja stoje po drugiej stronie barykady:) Niechciałem zaśmiecać głównego forum więc pisze tutaj. A teraz do rzeczy. Nie mam samochodu i nie znam się zabardzo na tym ,ale ciekawi mnie( może dla niektórych to rzecz oczywista) co to jest immobilajzer i jak on działa. Nigdy przyznam się nie miałem okazji przyjrzeć mu się dokładnie, słyszałem tylko z nazwy, tak więc jeśli ktoś może wytłumaczyć mi to w jasny sposób bez jakiś tam naukowych terminów(nie należe do mensy ani do żadego kłłka miłośników trudnych słów :razz: ) będę bardzo wdzięczny.
immo to elektroniczne urzadzenie zapobiegajace uruchomiwniu auta za pomoca np. lamaka. W stacyjce auta znajduje sie "odbiornik" a w kluczyku jest chip ktory sluzy za "nadajnik" i tylko jezeli te dwa elementy komunikują sie ze sobą auto moze zostac odpalone.
immo jest systemem elektronicznym ktory odcina pewne urzadzenia (np pompe paliwa) w samochodzie jezeli niema "komunikacji" miedzy centralką a transponderem w kluczyku
Ale to działa na zasadzie wysyłania jakiegoś impulsu magnetycznego tak ?? Czy inaczej? Znając dzisiejszą technike i postęp to jest pewnie pare rodzai imo.... z góry dzieki :) pozdro
Jak chip (tak to sie pisze :razz:) to nie magnes... Magnes to namagnetyzowany kawalek metalu, a chip to scalony uklad elektroniczny. Aha i magnez to pierwiastek chemiczny wiec magnez i magnes to co innego (wiedza na poziomie podstawowki, ale napisalem jakby co)
Immo to system zabezpieczający samochód przed uruchomieniem bez odpowiedniego klucza. Są różne rodzaje immo, głównie radiowe (Pastylka w kluczyku i nadajnik/odbiornik w okolicy stacyjki) - Mówię nadajnik/odbiornik ponieważ tzw. pestka w kluczyku nie ma baterii i musi być zasilona falą radiową ze stacyjki. Pestka ma swój unikalny kod, dzięki któremu jest uwierzytelniana przez stacyjkę (Warto poczytać o technologii RFID i już jest pogląd o co chodzi). A co do tego jak unieszkodliwić immo to ile osób tyle sposobów.
PS - Są też immo, które się komunikują z kluczem przez podczerwień, ale zapewne jest jeszcze więcej patentów.
Pomógł: 1 raz Dołączył: 31 Maj 2007 Posty: 66 Skąd: Szczecin
Wysłany: 2007-06-01, 21:00
chyba są też takie immo, że aby odpalić auto, trzeba zamknąć obieg elektryczny(niewiem jak to napisać)i robi się to głównie dwoma palcami, przykładając je do wyznaczonych punktów, np. śrubki, które mogą zamykać obieg(są popodłączane na końce kabli, czyli tam trzeba przyłożyć palce) i wtedy immo się dezaktywuje i można odpalić.
mam tak w swoim aucie.
dodam że te punkty zamykające obieg można sobie zamontować w aucie w przeróżnych miejscach :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Nie możesz ściągać załączników na tym forum