LOCKPICKING I ZABEZPIECZENIA
Pierwszy polski serwis lockpickingu - otwieranie zamków wytrychami

Dla początkujących - Immobilajzer

Mukeda - 2006-07-03, 20:54
Temat postu: Immobilajzer
Heh..kiedyś ja tutaj często bywałem aby odpowiadać na nurtujące ludzi pytania czasem banalne, dziś jednak sytuacja się odwróciłą a ja stoje po drugiej stronie barykady:) Niechciałem zaśmiecać głównego forum więc pisze tutaj. A teraz do rzeczy. Nie mam samochodu i nie znam się zabardzo na tym ,ale ciekawi mnie( może dla niektórych to rzecz oczywista) co to jest immobilajzer i jak on działa. Nigdy przyznam się nie miałem okazji przyjrzeć mu się dokładnie, słyszałem tylko z nazwy, tak więc jeśli ktoś może wytłumaczyć mi to w jasny sposób bez jakiś tam naukowych terminów(nie należe do mensy ani do żadego kłłka miłośników trudnych słów :razz: ) będę bardzo wdzięczny.
STEALTH - 2006-07-03, 21:37

immo to elektroniczne urzadzenie zapobiegajace uruchomiwniu auta za pomoca np. lamaka. W stacyjce auta znajduje sie "odbiornik" a w kluczyku jest chip ktory sluzy za "nadajnik" i tylko jezeli te dwa elementy komunikują sie ze sobą auto moze zostac odpalone.
Mukeda - 2006-07-03, 22:17

To znaczy , ze immobilajzer jest zaporą elektryczną a nie mechaniczną?
STEALTH - 2006-07-04, 04:33

immo jest systemem elektronicznym ktory odcina pewne urzadzenia (np pompe paliwa) w samochodzie jezeli niema "komunikacji" miedzy centralką a transponderem w kluczyku
likoms - 2006-08-09, 20:45

aha taki bajer nie wiedziałem
siedlak - 2006-08-09, 22:32

Ale to działa na zasadzie wysyłania jakiegoś impulsu magnetycznego tak ?? Czy inaczej? Znając dzisiejszą technike i postęp to jest pewnie pare rodzai imo.... z góry dzieki :) pozdro
likoms - 2006-08-10, 08:43

sorry za pytanie ale ten cip jest z magezu co się przylepia np. do lodówki bo słyszałem i nie wiem czy to prawda
swistakhack - 2006-08-13, 17:10

Jak chip (tak to sie pisze :razz:) to nie magnes... Magnes to namagnetyzowany kawalek metalu, a chip to scalony uklad elektroniczny. Aha i magnez to pierwiastek chemiczny wiec magnez i magnes to co innego (wiedza na poziomie podstawowki, ale napisalem jakby co)
MaciekMGT - 2007-04-20, 06:42

a jak oszukac imobila......? :mrgreen:
Exodus - 2007-04-20, 12:04

przestaniesz sobie nabijac posty .....? bo glupsze komentarze widzialem tylko na epulsie ....
pisz jezeli masz cos sensownego do napisania .

MaciekMGT - 2007-04-21, 21:34

co ? ciekawi mnie to a tak wogole to juz wiem :razz: :mrgreen:

[ Dodano: 2007-04-21, 22:35 ]
ty tak samo sobie nabijasz palantunio :razz:

Ipsylon - 2007-06-01, 14:06

Immo to system zabezpieczający samochód przed uruchomieniem bez odpowiedniego klucza. Są różne rodzaje immo, głównie radiowe (Pastylka w kluczyku i nadajnik/odbiornik w okolicy stacyjki) - Mówię nadajnik/odbiornik ponieważ tzw. pestka w kluczyku nie ma baterii i musi być zasilona falą radiową ze stacyjki. Pestka ma swój unikalny kod, dzięki któremu jest uwierzytelniana przez stacyjkę (Warto poczytać o technologii RFID i już jest pogląd o co chodzi). A co do tego jak unieszkodliwić immo to ile osób tyle sposobów.

PS - Są też immo, które się komunikują z kluczem przez podczerwień, ale zapewne jest jeszcze więcej patentów.

marcio - 2007-06-01, 21:00

chyba są też takie immo, że aby odpalić auto, trzeba zamknąć obieg elektryczny(niewiem jak to napisać)i robi się to głównie dwoma palcami, przykładając je do wyznaczonych punktów, np. śrubki, które mogą zamykać obieg(są popodłączane na końce kabli, czyli tam trzeba przyłożyć palce) i wtedy immo się dezaktywuje i można odpalić.

mam tak w swoim aucie.

dodam że te punkty zamykające obieg można sobie zamontować w aucie w przeróżnych miejscach :)

piaski2005 - 2007-06-01, 23:02

marcio napisał/a:
chyba są też takie immo, że aby odpalić auto, trzeba zamknąć obieg elektryczny
niestety z immobilizerem to ma nie wiele wspólnego
marcio - 2007-06-03, 14:49

no ale wtedy lampeczka od immobilizera przestaje migac i mozna odpalac;p
Ipsylon - 2007-06-03, 19:28

Blokada zapłonu inna niż immobilizer przeważnie nie jest sygnalizowana przez żadną kontrolkę. Co do tego zamknięcia obwodu to przeważnie jest tylko jeden punkt główny, który należy dotknąć a jako drugi punkt wykorzystuje się masę.

Jeśli bredzę to mnie poprawcie :cool:

marcio - 2007-06-04, 15:45

no niewiem, u mnie trzeba dotknac dwóch punktów, jesli nie dzialaja to naslinic lekko palce i wtedy dziala i jednoczesnie gasnie migająca na czerwono kontrolka. w mercedesie c220 98r
STEALTH - 2007-06-04, 21:27

wrzuc jakies foto tych dwoch elementów ktorych trzeba dotknąc
andrzej - 2007-06-05, 08:05

Te 2 punkty to pewno jakieś śrubki lub inne metalowe elementy. Jeden z nich to na 90% masa.
Można nazwać to immobilizerem, przy założeniu że skożystamy z definicji że immobilizer to urządzenie elektroniczne lub elektryczne zapobiegające uruchomieniu (kradzieży) pojazdu.
Na podstawie tego immobilizerem nazwać można wszelkiego typu pastylki, ukryte wyłączniki, alarmy odcinające jakiś obwód itp...

marcio - 2007-06-05, 15:01

andrzej, te punkty to sa właśnie śrubki, i można ukryć je gdzie sie chce gdy chcemy zamontowac to w serwisie

STEALTH, sorry ale raczej nie bede mial foto

STEALTH - 2007-06-05, 15:49

Cytat:
STEALTH, sorry ale raczej nie bede mial foto

dlaczego nie? nie masz aparatu w telefonie albo ktorys z twoich kolegów?

migar - 2007-08-07, 22:44

To o czym piszesz kolego Marcio to dodatkowy obwód podpięty do immo który włącza jego zasilanie a póżniej deaktywuje się immobilizer którego trasponder jest najprawdopodobniej w kluczyku. A co do śrubek i palców po prostu zamykasz tym obwód :mrgreen:
stempik - 2007-08-20, 01:51

Śrubki i paluszki to chyba jednak niestety nie immobiliser. To raczej jakieś proste odcięcie, czegokolwiek. Immobiliser jest urządzeniem dużo bardziej skomplikowanym niż dwa tranzystory, kondensator i przekażnik. Przyjeło się uważać że immobiliser jest montowany fabrycznie przez producenta, najczęściej choć nie zawsze dość mocno zintegrowany z komputerem pojazdu. Nigdy (nie spotkałem się) z immobiliserem w stacyjce, Tam umieszczona jest jedynie cewka anteny, bo dodać należy że cudo owo działa nie jak któryś z kolegów sugerował na drodze radiowej lecz indukcyjnie. Chip umieszczony w kluczyku to swoisty komputer jednoukładowy (a nie magnes), wyposarzony w panięć (w niej przechowywany jest klucz) i drugą część transformatora (pierwsza to ta cewka ze stacyjki). Ot i cała magia
andrzej - 2007-08-20, 08:36

stempik napisał/a:
Nigdy (nie spotkałem się) z immobiliserem w stacyjce, Tam umieszczona jest jedynie cewka anteny


A ople? A nissan? Tam cały układ immo (puszka) umieszczona jest przy stacyjce. Oczywiście współpracuje to z układem w ECU samochodu.

stempik - 2007-08-21, 17:33

andrzej napisał/a:
Oczywiście współpracuje to z układem w ECU


I głównie o to mi chodziło. Dalej będę się upierał że "śrubki i paluszki" to niestety nie immobiliser, a to co napisałem ma sens

"Nigdy (nie spotkałem się) z immobiliserem w stacyjce", i to też prawda. Co innego gdybym napisał w pobliżu stacyjki

adek1987 - 2007-09-02, 00:01

chcialem zapytac czy w starszych samochodach (cinquecento, golf 2, nexia) jest immo ? i czy w przypadku gdy niema to da sie odpalic pasowka jakas czy w przypadku stacyjki kazdy pin musi sie zgadzac?? pytam z ciekawosci a nie ze zaraz jumal bede :razz:
andrzej - 2007-09-02, 20:22

Cinquecento czasem w 900, nexia w większości tak.
stempik - 2007-09-03, 20:09

andrzej napisał/a:
Cinquecento czasem w 900, nexia w większości tak.



Grzebię już w tym parę lat a nigdy mi taki cienki w ręce nie wpadł. Jakaś przejściówka może? Albo składak. Klucz GT 10 czy 15 ? (bębenek od GT15 w klamkę nie wejdzie) Będę wdzięczny za informacje.

Człowiek się uczy do śmierci :mrgreen:

andrzej - 2007-09-03, 21:32

Zdarzają się takie cudeńka. Żadne składaki poprostu jakaś końcówka produkcji. Zobacz sobie w katalogu kluczy z immo, występuje nawet taka pozycja jak CC. Sam osobiście spotkałem się z 2 egzemplażami z tym jeden już z wywalonym immo.
stempik - 2007-09-04, 21:17

Pomroczność jasna, mnie pewnie dopadła. Ale tak już jest jak się ma warsztat z daleka od ulicy, robisz klucz i nie wiesz do czego. Jasne że są, i mam je u siebie tyle że więcej się robi do seicenta. :oops:
Kettle - 2007-09-05, 15:47
Temat postu: Immobilajzer
Czyli nie można dorabiać kluczy do samochodu jeśli ma immobilajzer? Czy kopia klucza zadziała z metodą z palcami?
andrzej - 2007-09-05, 18:02

Można dorabiać. A o palcach to proszę jaśniej.
stempik - 2007-09-06, 09:24

Mechanicznie można dorobić każdy klucz. Część z nich ma immobilizer ze stałym kodem i te można łatwo i tanio kopiować. Inne na ogół można z mniejszym lub większym trudem dopisać do pamięci komputera w aucie. Te jednak na ogół znacznie drożej.


P.S. Paluszki to nie jest immobiliser, przeczytaj temat od początku.

andrzej - 2007-09-06, 09:45

AAAA..... te paluszki.
Pa7aK - 2007-10-09, 19:45

adek1987 napisał/a:
chcialem zapytac czy w starszych samochodach (cinquecento, golf 2, nexia) jest immo ?


Wiekszosc aut od 1995, a pratycznie wszystkie wypuszczane na europejski rynek maja immo. Zdarzaja sie wyjatki, ale w takich cudenkach jak ostatnio sie spotkalem: Polonez z 2000 z Oplowska stacyjka nie mial immo.

Jesli chodzi o auta sprowadzane z USA to jest juz roznie. Np.: Hyundai Sonata z 2006 i Subaru Legacy z 2004 nie mialy immo, gdzie na europejskim rynku te same auta maja immo w standardzie i z pewnoscia z kodem CRYPTO.

Przemyslaw.Chec - 2007-10-10, 16:34

Zgodnie z wymaganiami UE od roku 1996 wszystkie samochody 'musiały' mieć immobiliser z transponderem, a od 1998 (o ile mnie pamięć nie myli) z transponderem Crypto

Na rynku amerykańskim uregulowań prawnych nie ma, dlatego jest mnóstwo samochodów, które trafiają do Europy i nie ma seryjnie montowanych immobiliserów

P.

Pa7aK - 2007-10-15, 21:49

Ja spotkalem sie z Poldkiem z 2000r. Nie mial immo.
andrzej - 2007-10-20, 15:07

Pytanie do Pa7aK
A w którym roku Polska weszła do UNI ??

klucznick - 2007-11-07, 21:05

stempik napisał/a:
andrzej napisał/a:
Cinquecento czasem w 900, nexia w większości tak.



Grzebię już w tym parę lat a nigdy mi taki cienki w ręce nie wpadł. Jakaś przejściówka może? Albo składak. Klucz GT 10 czy 15 ? (bębenek od GT15 w klamkę nie wejdzie) Będę wdzięczny za informacje.

Człowiek się uczy do śmierci :mrgreen:


spotkalem cinqecento na profilu gt15 ( rarytas ;) ) mial immo ale takie na gt10 też sie trafiają , zwlaszcza przywiezione zza granicy .. klimę miewają to co , immobilizera mają nie mieć ?

Waldi - 2009-09-01, 17:56

Zamykam do czasu usunięcia problemu bota reklamowego.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group